Google គឺក្រុមហ៊ុនដែលវិនិយោគលើប្រភេទអាជីវកម្មមួយចំនួន ដែលសំខាន់ជាងគេ គឺ កម្មវិធីស្វែងរកព័ត៌មាន (Search Engine)។ Google ចាប់ផ្ដើមដំណើរការនៅក្នុងឆ្នាំ ១៩៩៨ និងបានចុះបញ្ជីនៅក្នុងផ្សារហ៊ុន Nasdaq នៅក្នុងឆ្នាំ ២០០៤ ជាមួយនឹងតម្លៃក្រុមហ៊ុនស្មើនឹង ២៣ប៊ីលានដុល្លារ។
១. គំនិតអាជីវកម្ម
គំនិតអាជីវកម្មដំបូងកើតឡើងពីកត្តាដូចខាងក្រោម៖
- តម្រូវការនៃការសិក្សា៖ ក្នុងក្របខណ្ឌនៃនិក្ខេបបទថ្នាក់បណ្ឌិតរបស់ខ្លួន ស្ថាបនិកគឺលោក Larry Page និង Sergey Brin បានព្យាយាមស្វែងរក ម៉ូដែលគណិតវិទ្យារបស់ប្រព័ន្ធអ៊ិនថើណែត។
- ការកែលម្អលើផលិតផលដែលមានស្រាប់៖ ខុសពីកម្មវិធីស្វែងរកព័ត៌មានដែលមានស្រាប់ដូចជា Yahoo, Excite, Lycos ជាដើម ដែលចាត់ថ្នាក់ព័ត៌មាននិងគេហទំព័រនានា ដោយមើលតែលើខ្លឹមសារផ្ទាល់ នៃព័ត៌មានឬគេហទំព័រនោះ, Google ចាត់ថ្នាក់ព័ត៌មាននិងគេហទំព័រ ទៅតាមការតភ្ជាប់តំណពីគេហទំព័រដទៃ ។ ដូច្នេះ អ្នកប្រើប្រាស់អាចងាយនឹងរកបាននូវព័ត៌មានដែលពាក់ព័ន្ធ និងមានតម្លៃជាង។
- ការផ្ដល់ភាពងាយស្រួល ៖ Google ផ្ដល់នូវគេហទំព័រមួយ ដែលមានសាមញ្ញបំផុត ដែលខុសពីគេហទំព័រផ្សេងទៀតដូចជា Yahoo ដែលមានទំព័រផ្ទុកទៅដោយព័ត៌មានណែនតាន់តាប់។
២. ម៉ូដែលអាជីវកម្ម
Google មានប្រៀបលើទីផ្សារ ដោយឈរលើមូលដ្ឋាននៃម៉ូដែលអាជីវកម្ម ដូចខាងក្រោម៖
- ផលិតផលជាPlatform៖ ផលិតផលចម្បងរបស់ Google មានលក្ខណៈជាច្រកចូលទៅរកព័ត៌មាន ដែលធ្វើឳ្យក្រុមហ៊ុន អាចទទួលបាននូវទាំងព័ត៌មានពីអត្តចារិក របស់អ្នកប្រើប្រាស់ ក៏ដូចជាផលិតផលព័ត៌មាន ដោយមិនចំណាយក្នុងការស្រាវជ្រាវឬផលិត។
- ផលិតផលដែលមានសាមញ្ញបំផុតសម្រាប់អ្នកប្រើប្រាស់៖ ផលិតផលគ្រប់យ៉ាងរបស់ Google គឺត្រូវបានផ្គត់ផ្គង់ជាមួយភាពសាមញ្ញជាគោល។
- ផលិតផលមានភាពប្រកួតប្រជែង៖ ផលិតផលរបស់ Google តែងមានប្រៀប ធៀបនឹងផលិតផលប្រកួតប្រជែង ឧទាហរណ៍៖ ដោយគ្របដណ្ដប់បរិមាណគេហទំព័រច្រើនជាង ផ្ដល់នូវទំហំផ្ទុកធំជាង ជាដើម។
- ការគិតប្រាក់កម្រៃ៖ ក្រុមហ៊ុនមិនគិតប្រាក់កម្រៃលើការប្រើប្រាស់ តែទទួលបានកម្រៃពីការផ្សាយពាណិជ្ជកម្ម និងការប្រើប្រាស់សេវាកម្រិត ព្រីមៀម។
៣. កត្តាគាំទ្រភាពជោគជ័យ
មានកត្តាមួយចំនួនដែលរួមគាំទ្រដល់ការរីកចម្រើនរបស់ Google ដែល រួមមាន៖
- ភាពសំបូរហូរហៀរនៃព័ត៌មានតាមប្រព័ន្ធអ៊ិនថើណែត ដែលធ្វើឳ្យអ្នកប្រើប្រាស់ ត្រូវការកម្មវិធីជំនួយ ដើម្បីរកឃើញព័ត៌មានដែលមានប្រយោជន៍បំផុត។
- ការអភិវឌ្ឍនៃវិស័យបច្ចេកវិទ្យាព័ត៌មាន និងកើនឡើងនៃល្បឿន អ៊ិនថើណែត ដែលធ្វើឳ្យមានការប្រើប្រាស់អ៊ិនថើណែត កាន់តែច្រើន ក្នុងការផ្សេព្វផ្សាយព័ត៌មាន និងទទួលបានព័ត៌មាន។
- ការប្រើប្រាស់ទុន ដែលកៀរគរពីវិនិយោគិនស្ថាប័ន ក៏ដូចជា សាធារណជន ដើម្បីអភិវឌ្ឍអាជីវកម្ម។
៤. ការកៀរគរទុន តម្លៃក្រុមហ៊ុន និងសមិទ្ធិផលជាគោល
តម្លៃរបស់ក្រុមហ៊ុនត្រូវបានប៉ាន់ស្មាន ទៅតាមថ្លៃទិញលក់ភាគហ៊ុន ដែលមានចុងក្រោយដូចខាងក្រោម៖
ប្រភព៖ 101Store